Het Miniaturenpark

In het miniaturenpark staan 250 miniaturen opgesteld die een deel van de stad Oosterhout rond 1900 vormen. Het zijn op schaal 1:20 nagebouwde woningen, villa’s, fabrieken, winkels, kerken, cafés, boerderijen en leerlooierijen. Alle panden zijn door onze vrijwilligers gemaakt. Let op de details, zoals de dakgoten, een haantje op de kerktoren, een ooievaar op een fabrieksschoorsteen en de gedetailleerde etalages. De mooie tuin vormt het prachtige decor voor dit alles. De looproute door het park is gebaseerd op de route van de stroomtram die van 1880 tot 1938 door Oosterhout liep. Ook als u van buiten Oosterhout komt, is het bijzonder leuk om te bekijken. U krijgt een goed beeld van hoe mensen in Brabant woonden anno 1900.

Verken de straten van het miniatuurpark